خواص روغن کنجد برای پوست صورت و بدن

۱٫ درمان اگزما و پسوریازیس

روغن کنجد به دلیل خواص ضد باکتری و ضد التهابی که دارد به عنوان یکی از بهترین روغن های گیاهی برای درمان اگزما و پسوریازیس شناخته می شود.

۲٫ جوان سازی پوست صورت

مقادیر بالای ویتامین E موجود در روغن کنجد از اکسیداسیون سلول های پوست جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان سزامول موجود در روغن کنجد باعث رفع چین و چروک و جوان سازی پوست صورت می شود.

طریقه مصرف روغن کنجد برای پوست صورت

ماسک روغن کنجد برای پوست صورت

یک قاشق غذاخوری روغن کنجد را با ۵ قطره روغن اسطوخودوس ترکیب کنید و هر شب قبل از خواب در حرکات دایره ای بر روی پوست صورت و دور چشم ها ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب سرد خوب بشویید.

۳٫ آکنه و جوش صورت

خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی روغن کنجد به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند. همچنین مقادیر بالای ویتامین E، ویتامین D و ویتامین های B موجود در روغن کنجد برای درمان جای جوش مفید هستند.

ماسک روغن کنجد و زردچوبه

۸ قاشق غذا خوری پودر زردچوبه را با ۵ قاشق غذا خوری روغن کنجد مخلوط کنید، این مخیوط را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید ۱۵-۲۰ دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک روغن کنجد و شکر

۲ قاشق چای خوری روغن کنجد را با ۱۰ قطره روغن اوکالیپتوس و ۲ قاشق شکر ترکیب کنید، این ترکیب را به آرامی بر روی پوست بمالیدو بگذارید ۱۵-۲۰ دقیقه بماند سپس با آب بشویید.

۴٫ مرطوب کننده طبیعی پوست

روغن کنجد یکی از بهترین مرطوب کننده ها و نرم کننده های طبیعی پوست صورت و بدن است که شما بدون ترس از عوارض جانبی می توانید از آن استفاده کنید.

۵٫ ضد آفتاب طبیعی

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین E موجود در روغن کنجد آن را به یکی از بهترین ضد آفتاب های طبیعی تبدیل کرده که از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند.

ماسک روغن کنجد و سرکه سیب برای آفتاب سوختگی

۴ قاشق غذا خوری سرکه سیب سرخ شده را با ۴ قاشق غذا خوری آب و ۵ قاشق غذا خوری روغن کنجد مخلوط کنید، آن را بر روی آفتاب سوختگی ها بمالید و بگذارید ۱۵-۲۰ دقیقه بماند، سپس با آب سرد بشویید.

۶٫ درمان سیاهی دور چشم

روغن کنجد یک آبرسان قوی است که با بهبود گردش خون در زیر چشم به درمان سیاهی دور چشم کمک می کند.

۷٫ چاقی صورت

گفته می شود که ماساژ صورت با روغن کنجد یک یا دو مرتبه در روز باعث چاقی صورت می شود.

۸٫ ماساژ

روغن کنجد به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی که دارد یکی از بهترین روغن های گیاهی برای ماساژ است که با بهبود گردش خون در پوست صورت و بدن باعث پاک سازی و سم زدایی پوست می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس