سد سلیمان تنگه ساری

” سد سلیمان تنگه” که به “سد شهید رجایی” نیز معروف می باشد در استان مازندران واقع شده است و یکی از زیباترین مناطق طبیعی در این منطقه است. در این منطقه زیبایی های طبیعی بسیاری در کنار یکدیگر گرد آمده اند. از کوه ها و جنگل ها گرفته تا رودخانه ها و دریاچه ها و مناطق روستایی فوق العاده. بر طبق داستان ها، این تنگه به دستور پادشاه سلیمان ساخته شده است.

موقعیت جغرافیایی سد سلیمان تنگه

سد سلیمان تنگه یا همان سد شهید رجایی در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی ساری، مرکز استان مازندران و در نزدیکی روستای افراچال قرار گرفته است و فاصله زیادی تا تهران ندارد. اگر قصد سفر به این تنگه را از تهران داشته باشید، باید جاده فیرزوکوه را در پیش بگیرید و سپس وارد جاده “پریم شهر” شوید. بنابراین در سمت راست خود، سد سلیمان تنگه را مشاهده خواهید کرد. این مسافت ۲۵۰ کیلومتری در حدود ۴ ساعت زمان میبرد.

جاذبه های سد سلیمان تنگه

سد سلیمان تنگه یا سد شهد رجایی در سال ۱۹۹۷ ساخته شد و در سال ۲۰۰۰ آماده برای بازدید توریست ها و گردشگران بود. هنگامی که مشغول قدم زدن بر روی قله این تنگه هستید، شاهد یک دریاچه در میانه کوه هایی هستید که پوشیده از جنگل هستند. این مکان دقیقا همان جایی است که می توانید عظمت و شکوه این سد را هنگامی که آدرنالین در رگ های خونتان افزایش می یابد حس و درک کنید.

“دهکده آرامش” در نزدیکی سد سلیمان تنگه که شامل مراکز تفریحی، رستوران و زمین بازی و پارک هایی است که آن را به یک منطقه مناسب برای اسکان و اقامت در شب در مجاورت و همسایگی “رود تجن” تبدیل می کند. از فعالیت ها و سرگرمی های سد سلیمان تنگه می توان قایق رانی، اسکی در آب، ماهیگیری و کوهنوردی و پیاده روی نام برد. این سد و طبیعت اطرافش در تمام فصول سال زیبا هستند اما بهترین زمان برای بازدید از آن از اردیبهشت تا شهریور است. اگر در اردیبهشت به این منطقه سفر کنید، شانس این را دارید که در فستیوال گیاهان دارویی و گل محمدی در “دو دانگه” ساری شرکت کنید. جنگل کرسنگ، جنگل فرخو، کوه آچو و شیرین رود از دیگر جاذبه های گردشگری و توریستی است که در نزدیکی  سلیمان  تنگه قرار دارد. علاوه بر امکانات و تجهیزات توریستی و گردشگری در اطراف این تنگه، تعداد بسیار زیادی هتل در فاصله نزدیک از این سد وجود دارد مانند هتل چهار ستاره “سالار دره” که در ۲۵ کیلومتری سد سلیمان تنگه قرار دارد.

مشاهده دقیق آدرس در گوگل مپ

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس