خواص دارویی روغن زیتون

  1. جوشانده برگ درخت زیتون برطرف کننده نقرس و رماتیسم است .
  2. برای سرباز کردن جوش ها و کورک ها زیتون را له کرده و روی جوش یا کورک بمالید .
  3. دم کرده برگ درخت زیتون تب بر است.
  4. دم کرده و جوشانده پوست درخت زیتون تب بر و درمان کننده مالاریا است .
  5. پماد میوه نارس زیتون برای سوختگی مفید است.
  6. جویدن برگ زیتون برای از بین بردن زخم های دهان مفید است.
  7. از جمله خواص روغن زیتون میتوان به درمان سستی، فلج و لقوه و تقویت نیروی جنسی اشاره کرد. برای تقویت نیروی جنسی باید ۸۰ گرم روغن زیتون را با ۱۴ گرم کندر و ۱۶ گرم سیاه دانه مخلوط کرده و بمدت سه روز از آن بخورید.
  8. همچنین ماساژ پوست با روغن زیتون، تعریق زیاد را کاهش داده، مژه و ابرو را تقویت می‌کند. این درحالی است که ماساژ پوست سر با روغن زیتون سبب تقویت پوست و مو گشته و شوره سر را برطرف می‌سازد و موهای سپید شده را سیاه می‌ کند و این یکی دیگر از صدها خواص روغن زیتون برای مو هست.
  9. چند قطره روغن زیتون سریعا خارش و سوزش چشم و پلک راتسکین داده و آبریزش چشم را برطرف ساخته و قوه بینایی را تقویت می‌کند.
  10. مخلوط مساوی روغن زیتون و گلیسیرین نیز نقش مفیدی در معالجه پوست پای ترک خورده، درمان شوره سر و ریزش مو، جلوگیری از سفیدی مو دارد.
  11. در سرطان‌های سینه، روده‌ بزرگ و راست روده کاملاً مشخص شده که نوع چربی مصرف شده، یکی از عوامل مهم در ایجاد این سرطان‌هاست و مقدار چربی تأثیر چندانی در بروز آنها ندارد.
  12. مطالعات بر روی خواص روغن زیتون نشان داده که این ماده میزان آسیب‌های سرطانی را کاهش داده و تعداد تومورهای توسعه یافته را به شکل آشکاری ‌کاهش می دهد و این تومورها تهاجم کمتر و درمان پذیری بیشتری دارند. این اثر مربوط به وجود اسید لینولئیک است که یک اسید چرب امگا ۶ می‌ باشد. این اسید چرب در تولید پروستاگلاندین‌هایی موثر است که از ایجاد و توسعه تومورها جلوگیری می کنند.
  13. از فواید روغن زیتون این است که مصرف آن به صورت منظم، هر دو فشار خون سیستولی و دیاستولی را کاهش می‌ دهد و مقدار دوز داروهای لازم برای کاهش فشارخون را در بیماران کم می‌ کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس